Veel gestelde vragen
“We vinden het belangrijk dat reviews een zo goed mogelijk beeld geven over onze producten en service. Onze beoordelingen worden daarom, onpartijdig, beheerd door WebwinkelKeur.
Webwinkelkeur heeft maatregelen getroffen om de echtheid van reviews te garanderen. Welke maatregelen dit zijn lees je hier.”
Zonnebank / Sauna / Hottub bestellen?
Nederland:
Al deze producten worden via de koeriersdienst zonder meerkosten op het vaste land bezorgd.
Voor bezorging op de waddeneilanden graag de meerkosten opvragen.
België:
Levering van deze producten is in België is tegen meerkosten mogelijk. Vraag naar de meerprijs.
Zonnebanklampen bestellen?
Nederland:
Vanaf 10 zonnebanklampen gratis thuisbezorgd! (minder dan 10 lampen? Dan betaalt u €29,50 verzendkosten)
België:
Voor grotere producten, waaronder zonnebanklampen, kan een meerprijs gelden op de verzendkosten. Vraag vrijblijvend hier de prijs op.
Bezorging op de waddeneilanden:
- Bezorging van pakketten via Postnl & DHL op de waddeneilanden is mogelijk tegen een meerprijs van €6,05. De klant krijgt na ontvangst van de bestelling hier bericht over.
- Bezorging van grotere producten (o.a. zonnebanken, sauna’s, hottubs) worden op de waddeneilanden voor de werkelijke transportkosten bezorgd. De klant krijgt na ontvangst van de bestelling hier bericht over.
We verzenden veelal via DHL & Postnl.
Zodra uw bestelling verzonden is, ontvangt u een track&trace via de e-mail zodat u uw bestelling gemakkelijk kunt volgen.
De verzendkosten bedraagt de totale kosten voor:
– Verzending, eventueel verpakkingsmateriaal, klantfactuur, verwerkings- & administratiekosten
*m.u.v. speciale acties en modellen
Pakketten
Wij leveren in heel Nederland & België.
Bestel eenvoudig & veilig via deze webshop…
Nederland:
Voor 17uur besteld = de volgende werkdag in huis
(Bezorging op maandag tot zaterdag)
* Bij betaling via Ideal
België:
Voor 17uur besteld = binnen 2-3 werkdagen bezorgd
(Bezorging op maandag tot zaterdag)
* Bij betaling via Bancontact
We verzenden veelal via Postnl of DHL.
Track & Trace:
Zodra uw bestelling verzonden is, ontvangt u een track&trace via de e-mail zodat u uw bestelling gemakkelijk kunt volgen.
* Kleine producten worden verzonden via brievenbuspost (U ontvangt in dat geval géén track&trace e-mail).
Zonnebanken
Alle zonnebanken worden in heel Nederland Gratis thuisbezorgd.
Woont u in België?
Neemt u graag contact met ons op voor de mogelijkheden.
Heeft u een zonnebank besteld?
Alle zonnebanken worden met de grootste zorg bij u thuis bezorgd, in heel Nederland!
* Bij ieder product wordt de levertijd aangegeven
België:
Neemt u graag contact met ons op voor de mogelijkheden.
We verzenden al jaren via het meest betrouwbare & klantvriendelijke transport bedrijf.
Track & Trace:
Zodra uw bestelling verzonden is, ontvangt u een track&trace via de e-mail zodat u uw bestelling gemakkelijk kunt volgen.
Sauna’s
Alle sauna’s worden in heel Nederland Gratis thuisbezorgd.
Woont u in België?
Neemt u graag contact met ons op voor de mogelijkheden.
Heeft u een sauna besteld?
Alle sauna’s worden met de grootste zorg bij u thuis bezorgd, in heel Nederland!
* Bij ieder product wordt de levertijd aangegeven
België:
Neemt u graag contact met ons op voor de mogelijkheden.
We verzenden al jaren via het meest betrouwbare & klantvriendelijke transport bedrijf.
Track & Trace:
Zodra uw bestelling verzonden is, ontvangt u een track&trace via de e-mail zodat u uw bestelling gemakkelijk kunt volgen.
Veelgestelde vragen, klik hier
Welke betaalmethoden zijn er?
Tijdens uw bestelling kunt u kiezen voor de volgende betaalmethoden:
1. Ideal – Veilig betalen via Ideal (directe Ideal betaling via uw eigen bank)
2. Overboeking – Handmatige betaling via Overboeking (u ontvangt een e-mail met de betaalinstructies)
*Na ontvangst van de betaling (2-3werkdagen) kan de gehuurde zonnebank bij u bezorgd worden op de door u geselecteerde bezorgdatum
3. Billink – Achteraf betalen (Binnen 14 dagen betalen via Billink)
*U heeft een betalingsverplichting aan Billink. Hier hebben wij geen invloed op en zijn wij niet aansprakelijk voor..
4. In3– Gespreid betalen. In 3 keer betalen met 0% rente.
Alle betalingen verlopen via onze beveiligde website met ssl-certificaten. Hierdoor is uw betaling en zijn uw gegevens altijd beschermd.
IDEAL betaling
Veilig betalen doe je via iDEAL. De iDEAL betaling vindt plaats via de externe partij Mollie.
Door jarenlange kennis in de betaalmarkt staat Mollie garant voor een zo veilig mogelijke afhandeling van de transactie en biedt hiervoor een secure verbinding aan. Mollie heeft van Currence een certificering doorstaan om iDEAL te mogen aanbieden.
Overboeking betaling
Ook als u kiest voor overboeking, wordt de betaling uitgevoerd door Mollie. Zo bent u 100% verzekerd dat uw betaling in goede handen is.
1. Na het afronden van uw bestelling ontvangt u een e-mail met de betaalinstructies.
2. Nadat u betaalt heeft, wordt u bestelling verzonden zodra wij de betaling ontvangen hebben (houdt rekening met een verwerkingstijd van 2-3 werkdagen).
Hoe werkt Billink – achteraf betalen?
Alle aankopen tot €750,- kunnen via Billink – achteraf betalen voldaan worden.
Wanneer u kiest voor de betaaloptie ‘achteraf betalen’, voert Billink een kredietcheck uit. Als die wordt geaccepteerd, word uw bestelling afgerond en ontvangt u een factuur van Billink per email. Deze moet binnen 14 dagen worden betaald. Na het betalen is alles direct afgehandeld!
Wat is het voordeel van achteraf betalen?
Naast het voordeel dat u zelf bepaalt wanneer u betaalt, is het voor u ook een fijne garantie dat u daadwerkelijk het product geleverd krijgt dat u hebt besteld. Een vorm van koopbescherming. Als het product niet aan uw verwachtingen voldoet of iets mankeert, kunt u het direct retour sturen aan de webwinkel waar u het hebt besteld.
Waarom werkt achteraf betalen bij mij niet?
Nadat u uw gegevens heeft ingevoerd, voert Billink een kredietwaardigheidcheck uit. Het kan zijn dat na het invoeren van uw gegevens blijkt dat u niet met Billink kunt betalen. Hiervoor kunnen talloze redenen zijn. Als u de exacte reden wil weten waarom u niet met Billink kunt betalen, dan kunt u dit schriftelijk bij billink aanvragen.
Wat gebeurt er als ik niet op tijd betaal aan Billink?
Als u te laat betaalt, krijgt u van Billink een herinnering aan de openstaande factuur. Houd er rekening mee dat dit extra kosten met zich mee kan brengen. Als u de factuur niet binnen de gestelde termijn betaalt, wordt uw schuld door Billink aan een incassobureau of deurwaarder overhandigd. Deze incasseert vervolgens het openstaande bedrag, inclusief de hoge kosten die dit met zich meebrengt.
Kunnen bedrijven ook achteraf betalen met Billink?
Zeker, bij Billink kunnen zowel particulieren als bedrijven van Billink achteraf betalen gebruik maken.
Waar vind ik de algemene voorwaarden van Billink?
U treft de algemene voorwaarden via deze link.
In3 – In 3 keer betalen met 0% rente
Betaal je je aankoop liever niet in één keer? Maak dan gebruik van in3: de enige gespreid betaalmethode met 0% rente. In drie keer betaal je het aankoopbedrag zonder extra kosten. Zo koop je binnen je budget je favoriete product. Het minimale bestelbedrag is € 50,- en het maximale bestelbedrag is € 3.000,-.
Voorafgaand aan de betaling doet in3 een supersnelle gegevenscontrole. Mocht onverhoopt je verzoek tot betaling niet geautoriseerd worden, dan kan je contact opnemen met in3 of kiezen voor een andere betaalmethode.
Wil je meer informatie over in3? Bezoek dan: www.payin3.nl.
Hoe werkt het?
Als je kiest voor in3 betaal je het volledige bedrag in drie gelijke delen binnen 60 dagen. Op de dag van je bestelling betaal je het eerste deel via iDeal en wordt je aankoop verzonden. 30 dagen later betaal je het tweede deel en weer 30 dagen later het derde deel. Zo hoef je geen grote uitgave in één keer te doen. Je ontvangt een mailtje met begeleidend sms’je zodra je een nieuwe betaling moet doen. Wel zo makkelijk!
- Kies & check:
Kies in3 bij het afrekenen, het systeem doet een supersnelle gegevenscontrole.
- 1e betaling & verzending:
Je doet direct je eerste betaling en de bestelling wordt verzonden.
- 2e & 3e betaling:
Binnen 30 dagen doe je de tweede betaling en binnen 60 dagen doe je de derde betaling.
Veelgestelde vragen, klik hier
Retourneren
Is uw product niet 100% naar wens?
Neemt u dan gerust contact met onze klantenservice op. Wij lossen het graag voor u op!
Gratis retourneren:
- Alle bestellingen tot €400,- incl. btw kunnen gratis geretourneerd worden
- Bij bestellingen vanaf €400,- zijn de verzendkosten van het retourneren voor de klant
- Wilt u een zonnebank en/of sauna retourneren?
Neemt u dan vooraf contact met ons op. Wij regelen het transport voor u. De kosten hiervoor zijn voor rekening van de klant (bestellingen tot €400 kunnen gratis geretourneerd worden).
- Wilt u een zonnebank en/of sauna retourneren?
Hoe retourneren:
- Stuur ons binnen 14 dagen een e-mail, met eventueel het retourformulier, naar: info [at] zonnehemelfriesland [punt] nl
- Bij bestellingen tot €400 ontvangt u van ons een verzendlabel via de e-mail
- Bij bestellingen vanaf €400 ontvangt u via de e-mail instructies over hoe het product geretourneerd kan worden
- U verpakt het product hetzelfde als u het ontvangen heeft van ons. Eventueel het verzendlabel plakt u op de doos.
- Het pakket kunt u afleveren bij op ieder afleverpunt van DHL. Grote pakketten worden bij u afgehaald op afspraak.
Wetgeving retourneren:
Indien er sprake is van een consumentenkoop, overeenkomstig de Wet verkopen op Afstand (artikel 7:5 BW), heeft de afnemer het recht (een deel van) de geleverde goederen binnen een periode van 28 werkdagen zonder opgave van reden te retourneren (alleen na schriftelijke goedkeuring). De afnemer is gehouden, alvorens over te gaan tot terugzending, daarvan binnen de termijn van 14 werkdagen na aflevering schriftelijk melding te maken bij Way of Life. Dit kan via info [at] zonnehemelfriesland [punt] nl door gebruik te maken van het formulier wat u hier kunt downloaden.
Deze termijn begint op het moment dat de bestelde zaken zijn afgeleverd. Indien de afnemer na afloop van deze termijn de geleverde zaken niet aan Way of Life heeft teruggezonden, is de koop een feit.
De afnemer dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van postbezorging. Terugzending van de zaken dient te geschieden in de originele verpakking (inclusief accessoires en bijbehorende documentatie) en in nieuwstaat verkerend. Indien de zaken bij de afnemer zijn gebruikt, bezwaard of op enige wijze beschadigd zijn geraakt, vervalt het recht op ontbinding in de zin van dit lid. Met inachtneming van hetgeen is bepaald in de vorige zin, draagt Way of Life er zorg voor dat binnen 14 dagen na goede ontvangst van de retourzending, het volledige aankoopbedrag inclusief de berekende verzendkosten aan de afnemer wordt terugbetaald (nadat het product retour is bij Way of Life). Het terugzenden van de geleverde zaken komt geheel voor rekening en risico van de afnemer (Bestellingen tot €400 kunnen gratis geretourneerd worden).
Enige beschadigingen aan zowel het product als de verpakking, tijdens de zichttermijn, zowel tijdens de retourzending, zullen doorberekend worden aan de klant.
Welke producten kunnen niet worden geretourneerd?
Producten die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument
(bijvoorbeeld; gasveren op maat geproduceerd volgens de afmetingen doorgegeven door de consument)
Veelgestelde vragen, klik hier
Mocht er binnen de garantieperiode een defect aan het product zijn dat duidt op fabricagefouten, dan geldt veelal de volgende garantieprocedure.
De klant geeft dit door aan Way of Life. Way of Life neemt de garantie in behandeling. Vaak wordt alleen het defecte onderdeel naar de klant opgestuurd. De klant dient zelf zorg te dragen voor de montage van dit onderdeel.
Schade veroorzaakt door onjuist of verwijtbaar handelen valt echter niet onder garantie.
Veelgestelde vragen, klik hier
Indien u zojuist een bestelling heeft geplaatst en u wilt uw bestelling toch annuleren?
Neemt u dan graag z.s.m. telefonisch contact met ons op.
Wanneer uw bestelling nog niet verzonden is, kan het door u betaalde bedrag direct teruggestort worden.
Veelgestelde vragen, klik hier
WebwinkelKeur is het keurmerk dat meer transparantie en veiligheid brengt in de markt van het online winkelen. Wij controleren of onze leden voldoen aan wetgeving en belangrijke informatie op een duidelijk manier op hun webwinkel vermelden. Jij als klant beoordeelt onze leden zodat we weten hoe deze in de praktijk presteren. Op deze manier worden webwinkels zowel door jou als door ons beoordeeld. Dubbele zekerheid dus!
Bij WebwinkelKeur leden heb je de zekerheid dat:
✓ Adresgegevens door ons gecontroleerd zijn
✓ Contactinformatie als telefoon, e-mail, KVK en adres goed vindbaar zijn
✓ Je zonder problemen gebruik kunt maken van je 14 dagen bedenktijd
✓ Je jouw geld binnen 14 dagen na retour terug hebt
✓ Prijzen duidelijk vermeld staan
✓ We kunnen bemiddelen bij geschillen of een bindende uitspraak kunnen doen via Digidispuut.nl
✓ Je echte klantbeoordelingen over de webwinkel kunt delen en bekijken
✓ De webwinkel heeft ingestemd met de WebwinkelKeur gedragscode
Op zoek naar een aangesloten webwinkel of uw ervaring delen? Bekijk dan ons overzicht deelnemers en doe zaken met één van de vertrouwde deelnemers.
Veelgestelde vragen, klik hier
De hele website en webshop is beveiligd door gebruik van een zogeheten SSL certificaat.
Dit kunt u zien door het groene slotje links in de adresbalk.
Hierdoor bent u altijd verzekerd van 100% veilig shoppen…
Veelgestelde vragen, klik hier
Alle genoemde prijzen op de website zijn inclusief BTW.
Zoals u waarschijnlijk al opgevallen is, hanteren we de laagste prijzen op onze producten. Vanwege het voordeel van hoofddealer van o.a. de topmerken Hapro Zonnebanken, Home Deluxe sauna’s, Welson maatwerksauna’s, Welltub hottubs, kunnen we de prijzen zo scherp mogelijk houden.
LAAGSTE PRIJS GARANTIE:
Wij hanteren op onze Hapro zonnebanken & Welltub hottubs de laagste prijs garantie.
Heeft u elders in Nederland een goedkopere prijs gevonden (incl. verzendkosten)?
Wij hanteren dezelfde prijs én u krijgt een leuke extra cadeau!!
Voorwaarden:
– Geldt alleen bij dealers van Welltub & Hapro
– Geldt alleen bij Nederlandse bedrijven
– Geldt alleen bij direct leverbare producten
Wij bieden altijd de beste service en persoonlijk advies.
Veelgestelde vragen, klik hier
U kunt alle producten direct vanaf de webshop bestellen. In de winkelwagen kunt u de verzendkosten van de producten bekijken.
Lukt online bestellen niet? Bel ons gerust zodat u gemakkelijk telefonisch bestelt.
Bij bestellingen tot €25 wordt €2,95 verzendkosten in rekening gebracht.
Vanaf €25 berekenen we GEEN VERZENDKOSTEN!
Heeft u op werkdagen voor 17 uur een bestelling gedaan en betaald?
Dan wordt uw bestelling de volgende dag thuis afgeleverd
* Zonnebanken en sauna’s uitgezonderd. Deze worden veelal binnen 2-3 werkdagen gratis thuisbezorgd
Er zijn producten die een beperkte verzendmogelijkheid hebben. Dit wordt bij het product duidelijk aangegeven. Zo zijn er producten die alleen besteld kunnen worden bij een aankoop van een sauna cabine naar keuze. De producten waar dit bij aangegeven wordt kunnen niet afzonderlijk besteld worden.
Mocht u deze producten toch afzonderlijk willen bestellen? Neemt u dan gerust contact met ons op (tel. 0511-42115).
Veelgestelde vragen, klik hier
U zoekt een zonnebank of sauna, maar weet niet waar u moet beginnen?
- Maak bovenaan de website in het menu een keuze uit bijvoorbeeld ‘Zonnebanken’ of ‘Sauna’s’.
- Wanneer u ietsje naar beneden gaat ziet u aan de rechterzijde van de pagina ‘Filter specificaties’. Hier kunt uw wensen aanklikken. U ziet direct de producten verschijnen die aan uw wensen voldoen.
- Ook kunt direct in het menu kiezen voor het type zonnebank of sauna dat u wenst.
Mocht u er zelf niet uitkomen of wenst u extra advies?
Neemt u dan gerust contact met onze klantenservice op via tel. 0511-421195.
Veelgestelde vragen, klik hier
Way of Life is de handelsnaam van de v.o.f. gevestigd aan De Moarrewei 6, 9104LA in Damwâld (Friesland).
Met al meer dan 30 jaar ervaring op sauna en zonnebank gebied weten we wat de klant wil. Wat wij willen, is dat de klant 100% tevreden is.
De laatste jaren is Way of Life, naast de verkoop en diensten in ons centrum, zich tevens gaan richten op de verkoop via de webshop. Door de toenemende vraag, en veel vraag buiten Friesland, om snel en goedkoop zonnebank- en sauna producten te kunnen leveren, hebben we op deze vraag ingespeeld.
KvK 01054241
Veelgestelde vragen, klik hier
| Afhalen, bezorgen of geheel laten installeren |
Bij ons kan het allemaal. Wanneer u een product aanklikt ziet u of dit product bezorgd kan worden of ook geheel geïnstalleerd kan worden door ons eigen vakkundig team. Mochten er afhaalkortingen op dit product zitten, wordt dit ook op de productpagina aangegeven.
De standaard afmetingen sauna’s die op de website staan worden veelal thuis bezorgd door een bezorgdienst. Installatie van deze sauna’s is in Friesland (excl. waddeneilanden) geen enkel probleem. Woont u buiten Friesland? Neemt u dan gerust contact met ons op.
Onze maatwerk sauna’s die rechtstreeks in de fabriek in Zeewolde worden gemaakt, kunnen bij ons afgehaald worden, bezorgd worden of zelfs geheel geïnstalleerd. Klik hier voor meer informatie.
| Eigen vakmensen |
Door meer dan 20 jaar ervaring op bruiningsapparatuur en alle soorten sauna’s weten wij als geen ander dat vakmanschap voorop staat. Vandaar dat onze eigen vakmensen in geheel Friesland bij u langskomen om alles naar wens te laten verlopen.
| Goede service na aankoop |
Wanneer er na aankoop nog vragen zijn, of wanneer er iets niet naar wens is. Ook dan staan we voor u klaar. We streven ernaar om iedere vraag zo spoedig mogelijk op te lossen.
Veelgestelde vragen, klik hier
Procedure bij klachten
Wij doen ons uiterste best om u als klant 100% tevreden te stellen.
Heeft u toch een klacht of een vraag? Neemt u dan graag contact met ons op via tel. 0511-421195
Hieronder de wettelijk verplichte klachtenprocedure:
- De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
- Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
- Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
- Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
- Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot Stichting WebwinkelKeur (webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door Stichting WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaalt dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).
- Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
- Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.