Retourneren2021-05-14T16:40:22+02:00

Veelgestelde vragen, klik hier

Retourneren

Is uw product niet 100% naar wens?
Neemt u dan gerust contact met onze klantenservice op. Wij lossen het graag voor u op!

 

Gratis retourneren:

  • Alle bestellingen tot €400,- incl. btw kunnen gratis geretourneerd worden
  • Bij bestellingen vanaf €400,- zijn de verzendkosten van het retourneren voor de klant
    • Wilt u een zonnebank en/of sauna retourneren?
      Neemt u dan vooraf contact met ons op. Wij regelen het transport voor u. De kosten hiervoor zijn voor rekening van de klant (bestellingen tot €400 kunnen gratis geretourneerd worden).

 

Hoe retourneren:

  1. Stuur ons binnen 14 dagen een e-mail, met eventueel het retourformulier, naar: info [at] zonnehemelfriesland [punt] nl
  2. Bij bestellingen tot €400 ontvangt u van ons een verzendlabel via de e-mail
  3. Bij bestellingen vanaf €400 ontvangt u via de e-mail instructies over hoe het product geretourneerd kan worden
  4. U verpakt het product hetzelfde als u het ontvangen heeft van ons. Eventueel het verzendlabel plakt u op de doos.
  5. Het pakket kunt u afleveren bij op ieder afleverpunt van DHL. Grote pakketten worden bij u afgehaald op afspraak.

 

Wetgeving retourneren:

Indien er sprake is van een consumentenkoop, overeenkomstig de Wet verkopen op Afstand (artikel 7:5 BW), heeft de afnemer het recht (een deel van) de geleverde goederen binnen een periode van 28 werkdagen zonder opgave van reden te retourneren (alleen na schriftelijke goedkeuring). De afnemer is gehouden, alvorens over te gaan tot terugzending, daarvan binnen de termijn van 14 werkdagen na aflevering schriftelijk melding te maken bij Way of Life. Dit kan via info [at] zonnehemelfriesland [punt] nl door gebruik te maken van het formulier wat u hier kunt downloaden.

Deze termijn begint op het moment dat de bestelde zaken zijn afgeleverd. Indien de afnemer na afloop van deze termijn de geleverde zaken niet aan Way of Life heeft teruggezonden, is de koop een feit.

De afnemer dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van postbezorging. Terugzending van de zaken dient te geschieden in de originele verpakking (inclusief accessoires en bijbehorende documentatie) en in nieuwstaat verkerend. Indien de zaken bij de afnemer zijn gebruikt, bezwaard of op enige wijze beschadigd zijn geraakt, vervalt het recht op ontbinding in de zin van dit lid. Met inachtneming van hetgeen is bepaald in de vorige zin, draagt Way of Life er zorg voor dat binnen 14 dagen na goede ontvangst van de retourzending, het volledige aankoopbedrag inclusief de berekende verzendkosten aan de afnemer wordt terugbetaald (nadat het product retour is bij Way of Life). Het terugzenden van de geleverde zaken komt geheel voor rekening en risico van de afnemer (Bestellingen tot €400 kunnen gratis geretourneerd worden).

Hieronder de wettelijk verplichte klachtenprocedure: Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info [at] zonnehemelfriesland [punt] nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Meld binnen 14 dagen na het ontvangen van uw bestelling de retour aan, na deze melding heeft u nogmaals 14 dagen voor het retourneren zelf.
Wij zullen binnen 14 dagen, na de retour melding, over gaan tot terugbetaling mits het product in goede orde is ontvangen.

Enige beschadigingen aan zowel het product als de verpakking, tijdens de zichttermijn, zowel tijdens de retourzending, zullen doorberekend worden aan de klant.

Print Friendly, PDF & Email